Guatemala - El Remate

10 mei 2013 - El Remate, Guatemala

EL REMATE - BIOTOPO CERRO CAHUI - GUATEMALA

De pennen in Guatemala zijn goedkoop. Op de terugreis van Tikal naar Flores hebben we onszelf uit de bus verwijdert bij Cerro Cahui. Een biotoop met een meer en een regenwoud. Je zou er goed kunnen wandelen, dus dat hebben we gedaan.

We hebben ons laten taxiën met de tuc tuc - rode driewieler met een motortje - van de doorgaande weg naar de ingang van het park.

Met ons halve Spaans (vriendelijke, oude man) kwamen we te weten dat we de enige en eerste bezoekers van de dag waren - het was twee uur 's middags in een van de minder bezochte parken in de buurt. We hebben apen gezien. Ze zagen ons eerder, vanaf de tak, vlak boven ons hoofd. Zwart, pluizig en niet bijzonder groot: ze keken ons recht aan. Nieuwschierig misschien. Of tam. Vervolgens zijn we allebei volledig naar de zak gegaan op de laatste tweehondermeter klim naar de Mirador - schoon uitzicht over het meer Peten.

Te weinig water, te weinig eten, onze shirts vol zweet. Wel een mooie dag. Na een slopende tocht terug naar de openbare weg namen we een minibus terug naar Flores. We hebben vier uur gehiket. Dat was oorspronkelijk niet de bedoeling.